Inte långt kvar till käpp...

image401... varit och provat ut en idag... en sån här modern en som går att vika ihop och ha i väskan. Praktiskt som bare den. Ne, skoja bara... men liiite allvar var det också. Fyller 25 år alldeles snart och kom på att det är en ganska gammal ålder. När man är 25 har man ändå levt några år. Ungefär i runda slängar 25 stycken löst räknat.

På sommaren när jag var liten brukade jag gå igenom vart vi hade varit på semester alla år innan vi åkte på semester igen. Det var väldans lätt då, men nu är det många somrar att gå igenom och dessutom har jag inte varit på semester med min familj på flera, flera hundra år nu. Såna där småsaker som att man slutar ha stenkoll på saker som hänt i baktiden känns lite svårt. Eller svårt, det betyder att man faktiskt har några år att hålla reda på på sin nacke. 25... när man var liten var 25 en sjukt hög ålder. 25-åringar hade man/fru, hus, vovvar, barn, trädgårdar, båtar, två bilar och så var de vuxna också. Undra hur mycket vuxen man som liten skulle tycka att man var om man såg sig själv som 25-åring idag (ursäkta blev väldigt mycket man här nu). Kanske lite vuxen ändå...? Aja... innan jag blir 25 (bråttom, bråttom!) skulle jag vilja att detta sker:

1. En jätte, jättegullig, kort och brunhårig kille kommer ridandes utanför min balkong, stannar upp, får syn på mig, klättrar upp alla sex våningarna och frågar om jag vill bli ihop med honom, och det vill jag såklart. Vi blir sen jättekära i varandra precis direkt och slipper dejta och spela en massa  jobbiga spel och allt är bara så självklart och bra och härligt och oförstört utan djupa ärr och sår med salt i, precis på direkten! 
2. Han frågar om jag vill flytta in hos honom i hans lägenhet i Vasastan som han ännu inte hunnit inreda (!).
3. Och passar sen på att undra om jag vill ta en sista-minuten till något som kan värma oss.
4. Samt frågar om det gör något att han tänkt skaffa sig en liten birmakattunge.
5. För att sen fråga om jag vill ta ett sabbatsår och jobba lite med honom i ett ännu varmare land än dit vi ska på  sista-minutenresan han precis frågat om.
6. Och sen efter det tar han sats och tjatar på mig att jag måste lära mig segla så vi kan göra det tillsammans på västkusten i fina, fina orange flytvästar hela somrarna resten av våra liv.
7. Sist men inte minst skulle jag ta med honom till min och mina kompisars 25-årsfest i sommar och vara riktigt, riktigt mallig hela kvällen över att en så fin och gullig kille vill vara med mig och ingen annan.

Känns mycket troligt att alla punkterna kommer falla in ;) Nämen jag blev glad av den här listan även om den liksom inte kommer bli verklighet. Drömma är bra att göra ibland när saker runtomkring en inte går som man drömmer om att de ska göra. Hur ser Din tiolista ut då? För det finns väl en väl? Puss och godnatt på Dig och förlåt så mycket för ett urflippat inlägg ;o)


Kommentarer
Postat av: anna

haha...va rolig du är...har du räknat ut sannolikheten för att önskelistan ska bli sanning? (om du inte vet hur man räknar ut sannolikheten kanske du kan använda de där sättet som vi använde när vi va i kalmar i unga år å skulle räkna ut hur sannolikt de va att man skulle få en rullstol i huvuet när man gick på stan) föresten...ja visste inte att du så gärna ville ha en kort kille...typ kortare än dej elle?:P

Postat av: Frida

Ne det har jag inte gjort :P Vet du jag kollade på gamla kort igår på bilder från Kalmar sommaren 00... det är 8 år sedan :S Time flies.... men det där med rullstolar oså verkar ha försvunnit från mitt huvud?! Kanske kommer tillbaks. Nejmen kort o kort, inte som Toker och Blyger och dem men lagom mer då kanske. Eller så, 180 högst men inte kortare än 1.71 :) Lång + Lång = Låååååång..you know ;)

2008-05-23 @ 18:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91