Veckans Lycka

Kan hrdzhsdAtt få komma tillbaka till sitt sommarjobb vara veckans lycka? Tror det, för nu skriver jag iallafall att det är det och då är det så. Jobbade första gången för säsongen (är nämligen säsongare fast inte i fjällen utan här i Skövde och inom äldrevård) igår. Tokigt kul att komma tillbaka och träffa allihopa igen och liksom iallafall för en dag få känna sig lite behövd. Det där sista kanske lät lite väl självömkande men det var inte meningen så, mest att jag konstaterade det. Gå på föreläsningar några gånger i veckan... det är inte direkt så att man känner att man gör en väldig samhällsnytta direkt, haha. Om man tittar i sin spåkula något år framåt kanske... men inte just nu... och hur man känner just nu är ju också viktigt. Är väldigt glad att jag även i sommar kommer jobba inom äldrevård och bryr mig inte ett skvatt om att jag kanske inte lär mig så mycket medicinskt inför framtiden som sjuksköterska. Patient/boende-kontakten tycker jag är superviktig under utbildningsåren och något jag därför inte vill ska fattas mitt CV. Bryr mig inte om att det finns de (i klassen!) som säger att det räcker med den erfarenhet man får under praktiken... Säkert gör det väl det för att det finns gott om jobb, men vill Du träffa en sjuksköterska som knappt satt sin fot i vården när Du kommer in till sjukhuset...? Jag säger nej och torkar därför gärna lite bajs till på mitt favoritäldreboende i sommar ; )
   

Kommentarer
Postat av: anna

sånna systrar gillar ja! :) ja tror på den inställningen! å visst är de härligt å träffa sina gamlingar igen!:)

Postat av: Frida

Mmm det e ju det.. så mysiga..

2008-05-05 @ 19:46:54
Postat av: Ida & Salsa

Toppen inställning tycker jag! :) kramar*

2008-05-06 @ 09:14:47
URL: http://fearlessfashionista.blogg.se
Postat av: Frida

Tack, tack till dig o hunden :)

2008-05-06 @ 12:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91