Veckans Lycka

Ljus, grönt té, en skål mandlar, två patofysiologiböcker under högerfoten och min gitarr i famnen... I like! Börjar bli så himla skoj nu med den där sistnämda saken. Gitarren alltså, vi börjar bli vänner på riktigt. Tror det kan bli något riktigt bra mellan oss. Kom på nu ikväll att jag spelar saker jag inte kunde på mellanstadiet... inget jättebra betyg men kul ändå på något sätt... liksom. I notböckerna (ursäkta omodersnismen men jag föredrar böcker framför datorn när jag spelar!) jag har finns fortfarande de noteringar med blyerts som min lärare antecknat kvar. Tror inte jag brydde mig så mycket om vad han skrev då faktiskt... fanns ju så mycket viktigare saker att göra på den tiden än att träna på sitt instrument. Pojkar, fotboll, tennis, friidrott, Kalle Anka-tidningen som kom i brevlådan varje fredag, parken-discon...ja... när skulle det hinnas med att spela gitarr då egentligen? Tänkte komma till att jag iallafall har nytta av min lärares anteckningar idag. Kanske borde ringa och tacka honom, dels av den orsaken samt... att han spelade Tears in heaven med Eric Clapton efter mycket tjat varje gång våra lektioner var slut. Det var jag han och Elllinor som brukade medverka på de där lektionerna i det lilla, lilla rummet där på Centralskolan. Undra om Ellinor läser det här nu... troligtvis inte... men om Du nu gör det, tycker Du att vi var något vidare bra på att spela gitarr på mellanstadiet? Det tycker inte jag.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ellinor finns på facebook! :P

2008-10-27 @ 14:10:53
Postat av: Frida

Ja vet vi e kompisar där :)

2008-10-27 @ 14:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91