Var och hälsade på min optiker idag...

... inte hemma hos honom, utan där han jobbar... i glasögonaffären alltså. Berättade om alla mina problem med ögonen (många) och han tittade därefter på dem på olika sätt i olika apparater för att tillslut komma med ett utlåtande. Jag, som ville bli av med huvudvärk, illamående och grusögdhet lyssnade såklart noga med båda öronen spetsade mot hans mun. "Du har ett litet brytningsfel vi inte uppmärksammat tidigare, och sen har du en lätt inåtskelning". Va?! Blev så sur att jag bara ville springa därifrån och lämna honom där på sitt rum, så att han kunde skämmas och kanske tänka över vad han just sagt. För skelar, det gör då rakt inte jag, möjligtvis efter ett glas vin men inte innan! Satt dock kvar i den där synundersökningsstolen, och fick nästa besked att det inte var någon idé att korrigera det där brytningsfelet och skelet glömde han nog av att berätta vad det skulle bli av...
Ahh... saknar min gamla optiker så himla mycket ibland. Han sa snälla saker (bland annat frågade han om mina ögonfransar var äkta... haha vilken lycka!) och sen var han mycket stilig... precis som en optiker ska vara... eller vad anser Du?

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas inte Evert läser det här, han hade nog blivit ledsen över att du har andra optiker!



Tycker att det är en slående likhet mellan dina ögon och bildens. Får man prata med katten?

Näää...ingen likhet alls, har icke sett nån skelning hos dig flicka lilla!

Postat av: Frida

Ja, haha. Aldrig haft honom iof.. har nog missat nåt misstänker jag! Ja sloooooog i blindoooooo ^^. Nä får väl hoppas det inte blir värre om han nu talar sanning (tror dock han talade i skägget!) Snart ses vi allihop på reeeeeekfesten. Ska bli så kuuuuuuul :)

2008-09-18 @ 21:52:35
Postat av: Frida

- Du vet reker? Såna man eter...

- Maneter???!!!

- Nej, reker!!!

2008-09-18 @ 21:54:03
Postat av: Ida

Jag uttalade jättepinsamt länge maneter som magneter.. minns du det? :P kram* ps. snaaaaart kommer du och hälsar på!!! :D

2008-09-19 @ 01:08:29
Postat av: Frida

Hm, just det kommer jag inte ihåg.. men faborit sa du väldigt länge (fortfarande).. väldigt lustigt :) Ja det är mndre än en vecka kvar skulle man kunna säga :D

2008-09-20 @ 11:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91