Charlie och hans köttbullar

Det bästa med kursen jag läser nu (omvårdnad vid sviktande hälsa 1) var att busa och greja med Choking Charlie och hans köttbulle. Det gjorde vi i måndags på vår HLR-utbildning. Nu tentapluggar vi istället... det är inte alls lika roligt som att hjälpa Charlie upp med köttbullen.
Borde köpa en sån där Charlie, vore kul att ha hemma och öva på ibland så man verkligen kan göra sitt bästa ifall någon i ens närhet skulle sätta i halsen någon gång. Ett ex till mig hade en gubbe som såg ut och kändes lite som Choking Charlie, fast den hade ben också... och befann sig i exets sovrum! Var lite grann rädd för den kan man säga, så det är nog bättre att investera i en Choking Charlie isåfall. Förresten, lite svårt att motivera ett Choking Charlie-innehav om man har en dejt eller så hemma hos sig :D - Ehm nä men alltså jag måste verkligen bli bättre på Heinrichs manöver förstår du dejten! Känns lite som att dejten då skulle tycka att man var lite knepig minst sagt :)
Nu ska jag koka mig lite grönt té och äta havregrynsgröt med mjölk! (hinner tyvärr inte handla i tentatider... blir så stressad av det) Puss på lårbenshalsen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Känns som att daten skulle undra ännu mer ifall Charlie hade haft en underkropp också, då är det svårt att bortförklara.



Kan du inte ha lite Charliegenomgång nån gång, hade varit kul att få lära känna honom lite bättre.

Postat av: Frida

Haha, LITE :). Mm kan jag ha eller så kan vi öva lite på dig... du får sätta en köttbulle i halsen osså ska jag få upp den sen? Ne, blir ju dumt...

2009-01-21 @ 17:23:18
Postat av: NorgeBjørn

vill bare påpeke å han heter Bob, og han har ikke noe bein men skremmende er han nok...haha

2009-02-12 @ 12:10:07
Postat av: Frida

Haha, har jag skrivit att han heter nåt annat än Bob o har ben eller?! :P

2009-02-12 @ 17:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91