Varning för brand

Det sitter en sån här vit sak i taket i min hall, en brandvarnare alltså. Klockan åtta imorse började den att pipa med halvminutsintervaller. Ganska lagom tid för mig att gå upp iof eftersom jag behöver behålla min nya dygnsrytm, men alltså det där ljudet är lite störande mitt i lördagsfrukosten och allt. Har redan försökt byta batteri men den där makapären (stavning?) verkar inte gå att ta isär? Känner mig väldigt dum för den här pipsituationen borde man kanske kunna lösa när man är 25 år. Eller så är det meningen att man ska ringa till fixarnissarna som har hand om mitt studenthus, men de gör väl andra saker på lördagar säkert. Åh, pipet igen... Måste nog ringa pappa och fråga vad jag ska göra, skit också, ville ju kunna ordna det här alldeles själv...




Kommentarer
Postat av: Chantal

Jag skulle gissa på att det är batteriet som är slut! Brukar pipa då tror jag :)

2009-01-24 @ 10:31:33
Postat av: Frida

Mm har varit en nisse här nu och grejat. Han visste inte heller riktigt hur man skulle göra men nu har det slutat pipa iaf så får nissarna här fixa till den på måndag.

2009-01-24 @ 11:02:14
Postat av: Sara

Det är väl en såndär som man inte kan byta batterier i helt enkelt, finns sånna har jag hört.

Postat av: Frida

Mm eller nä det fanns ett batteri i den men också en massa kablar så det va nog lite både och.

2009-01-25 @ 09:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91