Veckans Lycka

Att det kan vara så himla roligt att sticka hål i folk, knäppt ju :) Trodde många skulle tacka nej när jag frågade om jag fick sticka dem men det är liksom helt tvärtom, de verkar tycka det är lite kul att vara försökskaniner :D Å ganska bra går det faktiskt för mig med stickningen! Mmm, känns lite som Du skulle vilja ha en lista med de tio roligaste sakerna jag fått göra hittills på praktiken? ;) Hoppas det för här kommer den:

1. Ta venprover, så ballt varje gång det kommer blod i de där små rören!
2. Sätta PVK (patienten får typ lite goda sockerlösningar eller läkemedel genom dem).
3. Blanda infusionslösningar, o först räkna ut hur mycket det ska vara av varje sort.
4. Koppla in dropp och beräkna dropptakten.
5. Dra 22 stygn från en patients mage med en slags tång (stygnen var häftklammrar!)
6. Vara med vid inskrivning av patienter, dokumentera o sådär.
7. Gå ärenden till patienternas rum och berätta för dem vad som ska hända härnäst.
8. Ställa smarta frågor till doktorerna (viktigt att de är smarta).
9. Göra patienter redo för operation.
10. Gå vilse med patienter och få hjälp av sjukhusvärdinnorna att hitta tillbaka :D




Kommentarer
Postat av: Gumba

Skräll att du går vilse. =)

2009-01-20 @ 22:13:24
Postat av: Ida

Haha* 10:an var ju bara toppen! :D

2009-01-20 @ 22:22:17
Postat av: Frida

Gumba: Noooo, eller va kommer du ihåg nån mer gång?!?! :P

Ida: Mmmm så underbart kändes det när vi kom tillbaka igen, tur patienten va en glad skit :)

2009-01-21 @ 17:17:24
Postat av: Anna

Va roligt att du trivs! Låter spännande att ha dig som syrra!:)

2009-01-21 @ 20:52:24
Postat av: Frida

MM! Ja det kan det nog vara ^^

2009-01-22 @ 17:42:52
Postat av: J

kir i lidköping.. då träffar du ju Andreas Johansson.. eller jonsson.. fan blandar alltid ihop..

han behöver du ju inte vara rädd för.. haha snarare tävrt om..

2009-02-06 @ 18:42:22
Postat av: Frida

Ok :) Han som läste till akutvårds-kille tror jag du menar nu, för de kirurger jag träffat brukar inte heta sådär. Isåfall har jag nog träffat honom, men kommer inte riktigt ihåg namnet men det kan ha varit så han hette :)

2009-02-07 @ 10:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91